Ето, че BMW разкри една от най-добре пазените си тайни през последните няколко месеца – техническите спецификации на дългоочакваното спортно купе М4, чиято външност бе разкрита наскоро, макар и под формата на концепт. Ето какво се крие под обвивката.
BMW M4 ще се задвижва от изцяло нов ДВИГАТЕЛ с принудително пълнене. С този ход баварците изпращат в историята 4.0-литровия атмосферен „осмак“ от предишното поколение, станал жертва на все по налагащата се мода на намаляване работния обем (downsizing). Новият агрегат е 6-цилиндров, редови с обем от 3.0 литра, директно впръскване на горивото и две турбини. Той е със заводски индекс S55B30 и е най-малкият поставян в М3 след сваляне на производство на първото поколение Е30 М3, което разполагаше с 2.3-литров двигател. Макар и по-малък като обем, редовият шестак генерира по-висока мощност от своя 8-цилиндров предшественик – 430кс. ,което е с 10кс. повече. Освен това, сега максималната мощност е достъпна при 7500об/мин. – значително по-рано от 8500-те, нужни на S65. От Мюнхен не оповестяват максималният въртящ момент на M4 но споменават, че ще е „значително повече от 500Нм“.
С 25% намален работен обем и с 10кс. повече, баварците обещават, че S55B30 е значително по-икономичен от своя предшественик, при по-добри динамични показатели. Основна разбира се е ролята на двете ТУРБИНИ „IHI“ с променлива геометрия, работещи при максимално налягане от 1.3 бара. Те разполагат със система twin-scroll, подобряваща ефективността и са свързани с водно-въздушен интеркулер, охлаждащ постъпващия въздух, преди да попадне във всмукателния колектор.
Стремейки се към максимална ефективност, при създаването на новия двигател инженерите обръщат подобаващо внимание на въпроса за теглото. S55B30 разполага с алуминиев блок, олекотени алуминиеви бутала и колянов вал от кована стомана с по-малки противотежести. Цилиндровите ризи са премахнати и са заменени от специално покритие. В резултат, на това теглото на агрегата е понижено с 15кг.
Нека сега обърнем внимание и на ТРАНСМИСИЯТА. BMW M4 ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия на фирмата ZF и 7-степенен автомат Getrag. Задвижването, разбира се ще бъде задно (нали не сте очаквали друго), като кончетата ще „стъпват“ на асфалта посредством кардан изработен от карбон (с 40% по-лек), свързан с оптимизиран М диференциал. Той е с електронно управление и до 100% заключване.
Макар и по-мощен, М4 ще е значително по-екологично настроен от своя предшественик Е92 М3, в крак със зелените тенденции, завладяли централата в Мюнхен. Нивата на вредни емисии са под 200г/км., а средният разход на гориво ще бъде около 8.5л/100км.
Според баварците ТЕГЛОТО на М4 е „малко под 1500кг.“, което си е постижение. Не е учудващо като имаме в предвид, че много от панелите на купето са изработени от подсилена с въглеродни влакна пластмаса. В близко бъдеще ще бъде представена и лимитирана олекотена версия носеща именитата абревиатура CSL.
УПРАВЛЕНИЕТО винаги е било една от най-силните страни на баварците. Старото М3 бе с хидравлична рейка и представянето му по завоите бе несравнимо. В М4 тя ще е електро-хидравлична, като от M GmbH обещават „най-добрата електро-механична рейка в света“. Ще видим...
Стигаме и до динамичните характеристики на BMW M4, за които обаче липсва официално потвърждение. По всяка вероятност ускорението от 0 до 100км/ч. ще става за около 4.5 секунди, а максималната скорост ще бъде стандартно ограничена на 250км/ч.
ВИДЕО:
Вижте тест драйв на BMW E92 M3
Теодор Трифонов, Autoreview.bg