„Тежка е царската корона“ – известната фраза важи с пълна сила за най-яркият представител на европейския автомобилен пазар Volkswagen Golf. Създател и олицетворение на компактния клас, Golf винаги е бил мерило и своеобразна летва за многобройните претенденти в най-конкурентния пазарен сегмент, следователно очакванията към всяко ново поколение на волфсбургския еталон винаги са били големи. Високо качество на материали и изработка, динамични и икономични двигатели и утвърдена визия са типичните достойнства на модела, но неговото шесто поколение някак изостана от все по-яростно настъпващите конкуренти от Корея, Япония и Европа, които бързо откриха рецептата за успех в разширяващия се компактен клас и отмъкваха все по-голям пазарен дял от „царя“. Това явно е подействало стимулиращо на немците, които решиха да прекратят рязко набиращите сила негативни тенденции, представяйки Golf 7 - най-добрата версия на легендарния компактен автомобил и истинска мини-революция за стандартите на модела!
Разбира се ако сте очаквали радикални промени по отношение на външността на Golf 7, ще останете разочаровани. Не, той не е революционен – той е много по-добър! В семплите, но изключително стилни и балансирани линии на автомобила се забелязва неприкрито влияние от по-големите модели на компанията, както и „щипка“ от стилистиката на Audi. Автомобилът излъчва премерена доза агресия и определено демонстрира характер, което го отличава съществено от леко скучноватия и шаблонен дизайн на предишните поколения.
Интериорът на Golf 7 не притежава авангардното и „фънки“ излъчване характерно за голяма част от конкуренцията (все едно си в анимационен космически кораб?!), но моделът никога не е разчитал на това. Неговите силни страни са безупречните материали и респектиращо качество на изработка. Таблото и централната конзола са повлияни от по-големите му събратя, спортният волан ляга перфектно в ръцете, а усещането е като в кола от доста по-висок клас. Цялостното впечатление в Golf 7 е за един изключително солидно изграден автомобил, в който всичко си е на мястото – точно там, където го търсите и изпълнява безупречно своята функция. По отношение на простор и вътрешно пространство, Golf 7 е своеобразен еталон в класа си. Дори на задните седалки спокойно могат да пътуват трима възрастни, а багажния обем от 380 литра и възможностите за неговата трансформация, подсказват за многофункционалността на автомобила. Приятно впечатление прави отличната видимост във всички посоки, с която разполага водачът – нещо, с което не могат да се похвалят конкурентите Focus и Cee’d например, където маневрирането назад става основно чрез парктроник.
Екипът ни тества най-оптималната по отношение на икономичност модификация на Golf 7 – 1.6TDI BlueМotion, с 7-степенна DSG скоростна кутия. Турбодизеловият двигател разполага с 105кс. и 249Нм. въртящ момент, достъпни още при 1500об/мин. Скромните на пръв поглед данни на автомобила придобиват различен смисъл, когато седнеш зад волана, защото 105-те конски сили се справят блестящо в града и извън него. Ако разбира се имате по-спортни амбиции може да погледнете и към по-големия 2.0TDI мотор, който определено може да ви предложи много емоции. Все пак динамиката, която демонстрира 1.6TDI е повече от задоволителна за нормално предвижване, особено в комбинация с брилянтната DSG трансмисия с двоен съединител. Смяната на предавките става мигновено, а да „хванете“ кутията неподготвена е почти изключено. Икономичността, която показва малкият дизелов мотор е наистина впечатляваща – среден разход от 4.4 литра, който със сигурност може да бъде свален и до каталожните 3.9л/100км. при каране на „еко“ режим и галене на газта. Ако сте „зелено“ ориентирани, определено ще ви допадне и технологията BlueMotion, комбинираща система за рекуперация на спирачната енергия и Старт/Стоп система (на която лично не съм фен).
По отношение на пътното поведение и комфорт, Golf 7 вдига осезаемо летвата в класа. Настройката на окачването елиминира неусетно повечето неравности на пътя, като комфортът на предвижване може да съперничи дори на автомобили от по-висок клас. Заслуга за това определено има и перфектната шумоизолация, намаляваща до минимум звуците в купето, дори при по-високи скорости, което подсказва пригодността на новия Golf за по-дълги пътувания. Впечатление прави увереността, с която автомобилът влиза в завоите и директното управление, като сервотроник волана е изключително удобен и при маневриране в натоварената градска среда.
Volkswagen Golf 7 глези с множество асистенти и системи, които улесняват водача, а някой се срещат за първи път в компактния клас. Автоматични фарове, чистачки, адаптивни дълги светлини, асистент за паркиране, динамичен круз-контрол са само част от технологиите, с които разполага автомобилът, а оборудването за безопасност спокойно може да бъде определено като върхово! Към това прибавяме и възможността за настройка на окачването (ако е адаптивно), чувствителността на педала на газта и волана спрямо вашия индивидуален стил на шофиране – динамичен или по-спокоен.
Седмата генерация на Volkswagen Golf има тежката задача да съживи позатихналата слава на модела в най-конкурентния клас на европейския пазар и разполага с всички средства да направи това. Като единствен минус може да се посочи доста респектиращата цена, но и Golf отдавна не е народният автомобил от миналото.
Теодор Трифонов, Autoreview.bg
фото: Мирослав Трифонов