Шасито наречено Modularer Standardantrieb-Baukasten (MSB) или „Модулна Стандартна платформа“ ще бъде използвано в широка гама от модели на концерна Volkswagen. MSB е предназначен за автомобили с предно разположен двигател и задно задвижване и ще се използва при следващите поколения на Bentley Continental, Porsche Panamera и дългоочакваният седан на Lamborghini.
Разработката е дело на инженерите от Porsche. Фирмата намираща се под шапката на концерна Volkswagen е получила задачата да разработи концепция за спортен автомобил на платформата на луксозен седан. Това явно не се е харесало много на конкурентите от Audi, които са изразили резерви по отношение на новата платформа. Все пак се появиха съобщения, че тя може да бъде използвана в бъдещият флагман на компанията - А9.
Очаква се платформата MSB да бъде с около 200кг. по-лека от сегашното шаси, което използва Panamera. Това ще бъде постигнато, чрез комбинация от алуминий и високоякостна стомана. В търсене на още по-ниско тегло, не е изключено и използването на въглеродни нишки в конструкцията.
Porsche готвят и друга изненада – конкурент на Ferrari 458 Italia! За целта в момента паралелно с MSB, се разработва и платформа за машини със средно разположен двигател.
Тя ще се ползва и от следващите поколения на Audi R8 и Lamborghini Gallardo. Очаква се в нейната конструкция отново да се заложи на въглеродните нишки за постигане на оптимално тегло.
И при двете платформи ще се предлага опция за задвижване на четирите колела.