В историята на руският автомобилен производител Lada, няма известни и шумни сервизни акции, така присъщи за западните компании. Разбира се ще бъде пресилено да кажем, че това се дължи на безупречната надеждност и сглобка на руските машини... причините, както вероятно се досещате са съвсем други.
Руската компания обаче, днес работи по изцяло западен стандарт, стараейки се да предложи добри за парите си автомобили и да се наложи като водач сред бюджетните марки, затова дефектите са нежелателни и най-голямата сервизна акция в историята на компанията е факт. Lada привиква в сервизите над 100 000 автомобила от моделите Kalina и Granta, поради опасения от проблем в горивопроводите, който може предизвика дори пожар!
Повече от 70 000 автомобила Lada Kalina и 30 000 екземпляра от новата Lada Granta, произведени в периода октомври 2011 - март 2012г. ще преминат през фирмените сервизи за смяна на тръбите за гориво. Проблемът се появявал след достигане на пробег от 50 000км., като Granta ще мине и през допълнителна проверка (не е ясно защо).
През месец август, на автомобилното изложение в Москва, компанията собственик на Lada - АвтоВАЗ ще представи второто поколение на Kalina, като опасенията са, че сериозните дефекти, които показват новите модели на Lada ще ударят сериозно върху имиджа на марката.