Немската компания Audi разработва версия на спортната лимузина A7 Sportback с водородно задвижване. Според изданието Autocar, тестовете на колата ще стартират през лятото, а плановете на немците предвиждат масово производство на двигатели с водородна клетка, които да намерят място във всеки модел на компанията в близко бъдеще.
За база при разработката на екологичното Audi A7 Fuel Cell най-вероятно ще послужи концепцията Q5 Hybrid Fuel Cell, разчитаща на два електродвигателя поставени на колелата, горивни клетки с полимерна електролитна мембрана и два водородни резервоара с налягане от 700 бара. Системата е комбинирана с комплект литиево-йонни батерии, а мощността и достига 122кс. и 420Нм.
Най-разпространената технология за задвижване с водородна клетка разчита на електрохимическата реакция между водород и кислород, при която се освобождава електрическа енергия. В момента подобни разработки имат почти всички водещи компании, като според множество специалисти от автомобилната промишленост бъдещето на колите е именно във водородното задвижване.