През октомври 1993г. на арената в Сарагоса се провежда паметна корида, в която трофеят "Trofeo de la Peña La Madroñera" е спечелен от бик на име Aventador. Престижният приз бил даден заради изключителната смелост, която демонстрирало животното. 19 години по-късно, една италианска автомобилна фирма решава да извади от прахта на историята името на бика и да кръсти на него най-страховитият продукт, който е създавала. Фирмата е Lamborghini, а създанието - Lamborghini Aventador LP700-4 - най-бруталният автомобил създаван в Сант'Агата Болонезе.
Когато Lamborghini създаде нов модел в сегмента на супер-спортните автомобили настъпва катаклизъм - ражда се машина изпреварила времето си. От премиерата на Murcielago са изминали повече от 10 години, през които автомобилът придобива направо митична слава. Без съмнение замяната му с нещо още по-радикално е непосилна задача. Lamborghini обаче имат рецептата за създаване на новия си автомобил, базирана на две прости правила - дизайнът трябва да излъчва агресивна елегантност, а автомобилът да е използваем и във всекидневието. Резултатът надминава очакванията...
ДИЗАЙН
Не е трудно да се забележи, че в дизайна на Aventador LP700-4 е следвана линията на Reventon. Моделът проектиран в "Centro Stile Lamborghini" черпи вдъхновение от модерната аеронавтиката. Моделът притежава извънредно агресивни линии без излишни външни елементи, въздухозаборници или спойлери - истинско олицетворение на философията на Lamborghini, която гласи, че всеки елемент трябва да има функционално предназначение. Супер-автомобилът е дълъг 4.78м., широк 2.26м. и висок само 1.13 метра. Пропорциите са изчислени, за да подобрят максимално аеродинамиката на автомобила. Всички аеродинамични елементи са интегрирани в купето - преден спойлер, заден дифузьор. Намиращият се отзад спойлер се разгръща и контролира по електронен път. И тук намира място запазеният знак на всяко голямо Lamborghini от Countach насам - отварящите се нагоре врати. На разположение на клиентите са 13 цвята - металик, перла и мат. Особено впечатляващо изглежда матовият цвят, който подчертава цялата елегантна ярост на автомобила.
Агресия и стил се преплитат, създавайки уникална хармония
ИНТЕРИОР
Революционни технологии и контролно табло, сякаш взети от последно поколение реактивен самолет посрещат в кокпита на Aventador. Цялостната обстановка напомня на пилотска кабина, с изобилие на хай-тек решения. В същото време автомобилът предлага усещане за комфорт, лукс и стил, без да изглежда натрапчиво. На разположение са едноцветен салон с контрастиращи шевове и двуцветните комбинации Sportivo и bi-Color elegante. За най-капризните клиенти, програмата Ad Personam предлага почти неизчерпаем избор от интериорни варианти.
КУПЕ И ТРАНСМИСИЯ
Монококът на Aventador е изработен изцяло от карбон. Това позволява изграждането на изключително лека и в пъти по-здрава от стоманата, цялостна конструкция. Теглото на Lamborghini Aventador е 1,575 кг. "Оптимално съотношение мощност-тегло е от абсолютно решаващо значение за супер спортните автомобили на бъдещето" казва Щефан Винкелман, президент и главен изпълнителен директор на Automobili Lamborghini.
Поглед към карбоновият монокок
В Aventador двигателят е дирижиран от изцяло новата скоростна кутия Lamborghini ISR - седем степенна автоматизирана скоростна кутия с един съединител. Тя позволява на Aventador да превключва предавките почти едновременно. Това става благодарение на двата режима, при които работи ISR трансмисията - когато единият превключващ лост се движи в една предавка, в непосредствена близост втория лост вече се измества към следващата. Това действие се извършва за 50 милисекунди.
В спортиста на Lamborghini са вложени редица модерни електронни системи подобряващи пътното поведение на автомобила и подпомагащи удоволствието от шофирането. ABS, traction control, ESP се намесват на помощ на водача при нужда от озаптяване на звяра Aventador. Системата Drive Select дава възможност за промяна в поведението и характеристиките на автомобила (двигател, трансмисия, диференциал, контрол на стабилността, кормилното управление), според индивидуалните предпочитания на водача, чрез избор на един от трите режима - Strada (път), Sport и Corsa (писта).
Автомобилът има изцяло ново окачване, чиято концепция идва направо от Формула 1, както и карбоно-керамични спирачки. Интересно решение е хидравличната система за повдигане на предната част на автомобила с 40мм., с натискането на едно копче, когато има нужда от преодоляване на неравности.
ДВИГАТЕЛ
Стигаме и до най-важната съставка - двигателят превръщащ Lamborghini Aventador в безкомпромисен спортен автомобил. Традиционният за суперколите на Lamborghini V12 двигател е развит и усъвършенстван за да стане по-мощен и лек. Aventador идва с нов 6,5-литров V12 двигател произвеждащ 700 к.с. при 8,250 оборота в минута и 509 Нм при 5,500 оборота. При тегло от 1,575 кг. съотношението конски сили - маса е 2.25 кг / к.с.. Това позволява на автомобила да ускори от 0 до 60 мили в час само за 2,9 секунди, достигайки максимална скорост 217 mph.
Двигателят на Aventador е шедьовър на инженерното изкуство