На специална церемония в Берлин компанията Volkswagen представи най-новото поколение на своя популярен хечбек Golf. Посетителите на събитието имаха възможност да разгледат един след друг всички поколения на моделното семейство, след което на сцената излезе и гвоздеят на вечерта - Golf VII.
Volkswagen Golf VII не изненадва с революционни промени по отношение на външния си вид и е по-скоро еволюция на досегашния модел. Хечбекът обаче е нараснал значително като размери и вътрешно пространство. Golf VII е построен на новата MQB-платформа на немския концерн и е по-дълъг с 56мм. и по-широк с 13мм. от своя предшественик, като междуосието достига до 2637мм. Това от своя страна се е отразило на пространството в салона, което предлага много повече простор в сравнение с Golf VI, особено за пътниците на задните места. Нараснал е и обема на багажното пространство, което вече достига до 380л., което е с 30л. повече отколкото при досегашния модел.
Сериозни промени се откриват в интериора на седмото поколение на Golf, който определено е по-ориентиран към водача. Автомобилът ще се предлага с три нива на оборудване, като най-високото - Highline ще глези със салон от алкантара, ксенонови фарове и множество други екстри.
Въпреки увеличениете размери, новият Golf VII е средно с 100кг. по-лек от настоящия модел. Общата маса на автомобила е 1150 кг. и то без да е ползван алуминий в конструкцията на каросерията. Лекото тегло се е отразило благоприятно и на икономичността на модела, който изразходва средно с 23% по-малко гориво спрямо Golf VI.
Традиционно популярният хечбек ще се предлага с богат избор от двигатели. Те ще бъдат оборудвани със Start/Stop система и система за регенерация на спирачната енергия. Три от агрегатите са бензиновите TSI - 1.2-литров с 85кс. и 1.4-литров с 140кс.. По-мощната бензинова версия GTI ще разполага с 2.0-литров TSI турбо-агрегат с мощност от 220кс. Дизеловите двигатели ще бъдат TDI с мощности от 90, 105, 150 и 180кс., като най-икономичната модификация - BlueMotion ще предлага среден разход от едва 3.2л/100км.
Най-мощната версия на модела ще бъде Golf R. Той ще разполага с двигател с 290кс. Има слухове и за намеренията на Volkswagen да пусне RS версия на модела, която да получи агрегат с мощност от 370кс. идентичен с този на Audi TT RS.
Като цена Golf VII няма да се различава от шестото поколение. Очаква се в Германия базовата версия да струва точно 16 075 евро, като тя ще разполага с климатик и цветен дисплей. Клиентите ще могат да поръчват и допълнително оборудване от безкрайния списък с опции. За първи път Golf ще се предлага и с адаптивен круз-контрол.
В края на месеца, Volkswagen Golf VII ще бъде представен официално в Париж.