Чешкият автомобилен производител Skoda представи официално третата генерация на своя хитов модел Octavia. Skoda Octavia III се отличава със смел дизайн и запазва лифтбек-концепцията (хечбек с линия на седан) позната от предишните модели. Автомобилът е нараснал като размери, превръщайки се в един от най-големите в своя клас, като при това цените остават непроменени в сравнение със настоящата Octavia.
По отношение на дизайна, третата генерация на Octavia е изградена изцяло в стила на компанията-майка Volkswagen. Нещо повече - новият модел е придобил доста смело "премиум" излъчване без да са извършени съществени промени спрямо Octavia II. В предната си част автомобилът прилича много на показания по-рано през годината Rapid, а задницата напомня до някъде на Audi A6 (C6).
Skoda Octavia III ползва платформата MQB на Volkswagen, като автомобилът е по дълъг с 90мм. от сегашния модел. Междуосието също е нараснало с 108мм., което закономерно води до наличието на по-голямо вътрешно пространство, най-вече при задните седалки, където предишните генерации търпяха критики. Обемът на багажника също е по-голям и вече достига до 590л. - с 30л. повече от досегашния.
Новата генерация на чешкия бестселър е снабдена с множество нови системи и функции отговарящи за комфорта и безопасността. Octavia III разполага с адаптивен автопилот, система за разпознаване на пътните знаци, адаптивни светлини, система за автоматично паркиране, комфортен достъп (без ползване на ключ) и много други. За първи път в модела се предлага и панорамен електрически шибедах. За комфорта на пътниците пък се грижи новата мултимедийна система CANTON. Освен това водачът ще може да настройва според своите желания окачването и управлението на автомобила чрез функцията Driving Mode Selection.
Octavia III ще се предлага с характерния за моделите на концерна Volkswagen богат избор от задвижващи бензинови и дизелови агрегати. Бензиновите TSI са с обем от 1.2, 1.4 и 1.8 литра и мощност от 80 до 180кс. Традиционно най-търсени в Octavia обаче са дизеловите модификации. Като най-икономичен се очертава 1.6-литровия TDI мотор с 110кс. и среден разход от едва 3.4л/100км (според Skoda). Другият дизел е с обем от 2.0-литра и предлага мощност от 150кс.. Агрегатите ще бъдат комбинирани с механична трансмисия или DSG с два съединителя, а на по-късен етап ще се появят и модификациите с двойно задвижване.