Когато през 2004г. френската компания Peugeot представи 407, мнозина бяха изненадани от необичайният външен вид на возилото. Именно тази нестандартност обаче, се оказа силният коз в ръцете на французите. Peugeot 407, се отличаваше сериозно от съперниците си в средния клас и постигна забележителни продажби. През 2010г. моделът 407 беше заменен с Peugeot 508 и присъствието му в обявите за продажба на употребявани автомобили стана често срещано. Относително изгодната цена за сравнително нов автомобил, с богато оборудване и широката гама от бензинови и дизелови двигатели, прави Peugeot 407 предпочитан избор дори на купувачи, които по начало не са почитатели на френските автомобили.
Peugeot 407 направи своята премиера през 2004г. във версии седан и комби (SW), а през 2006г. моделът претърпя фейслифт.
Автомобилът, който избрахме да ви покажем е Peugeot 407 с 2.2 литров, бензинов двигател, като най-оптимален вариант.
Външният вид на 407 е меко казано необичаен. Разстоянието от върха на предната броня, до предната ос е повече от метър, което в комбинация с надвесът от 1 029 мм придава изключително нестандартен профил на автомобила. Размерите на огромната предница обаче, често са причина за наранявания по бронята. В комбинация с клиренс от едва 135 мм. огромният надвес води до увреждания на долната кора на двигателя и окачването, а проектираният за снижаване на аеродинамичните шумове пластмасов обтекател на долния шарнир на задните амортисьори практически се влачи по земята. Хищническата муцуна обаче, определено има своя чар и излъчването на 407 е впечатляващо и някак си по "френски' елегантно.
Хищническо и същевременно елегантно е излъчването на Peugeot 407.
Въпреки внушителните си размери, попадайки в Peugeot 407, оставаш малко разочарован от липсата на изобилно пространство. 407 не може да се нарече тясен, но при своите габарити можеше да предложи повече вътрешно пространство. Нещо повече - във внушителният на вид 407 SW (комби версията), товарното пространство е по-малко отколкото на предшественика 406. За автомобил с дължина от 4.7 метра и ширина от 1.8 метра, вътрешният простор е скромен, а по едричките пътници отзад биха изпитали "леки" затруднения поради тясното място за краката
Позицията на шофьора е добра и дава отлична видимост напред. Същото обаче, не може да се каже за огледалата за обратно виждане, които на фона на автомобила са дребни и особено дясното не дава добра видимост. Няма добра видимост и назад, и ако не е парктроника, ще поогънете доста броните докато свикнете с габаритите на автомобила. "Безкрайното" предно табло също е малко странно, особено ако не сте свикнали да не виждате капака на автомобила. Багажното пространство също е незадоволително за седан от този клас. Ергономичните недостатъци, до някъде се компенсират от приличната изработка и качествените материали използвани в купето. Седалките също са удобни, а обширната гама от екстри с която разполагат повечето 407-ци, може да засрами дори по скъпи и класни конкуренти. Макар оригинално вградената навигация да не е подробна за България, покрай нея има много други полезни "джаджи". Преди покупка задължително проверете дали всички функции и екстри работят, особено двузоновият климатроник.
За автомобил с подобни габарити, 407 предлага малко скромно вътрешно пространство, особено на задните места.
Таблото е приятно и добре подредено. Повечето модели се предлагат с изобилие от екстри.
Бензиновият 2.2-литров двигател разполага със задоволителната мощ от 163кс. Те са достатъчни да изтеглят тежкото 1.5 тона купе с приятна еластичност и динамика, при среден разход на гориво от 10-11л/100км.. Дизеловите двигатели с големият си въртящ момент вероятно се справят и още по-добре, при доста по-нисък разход на гориво.
С едно нещо обаче ми беше трудно да свикна управлявайки Peugeot 407 - изключително "лекият" волан и недиректно управление. В градски условия това може и да не представлява проблем, но при по-динамично шофиране се губи контактът с пътя. Абстрахирайки се от това, Peugeot 407 има отлична возия, дори с "17"джанти и нископрофилни гуми. Окачването поглъща отлично неравностите по пътя и макар, че е леко "стегнато" дава приятен комфорт при пътуване, без излишно тропане и клатене. Спирачките са стабилни и като цяло автомобилът се държи добре на пътя и оставя впечатление за сигурност. Високи са и нивата на пасивна и активна безопасност, а купето е много добре шумоизолирано.
Peugeot 407 се предлага с богат избор от бензинови и дизелови агрегати.
Бензиновите са: 1.8 (116 - 125кс.), 2.0 (136 - 140кс.), 2.2 (158 - 163кс.) и 3.0 (211кс.). Те се славят като надеждни двигатели като най-препоръчителни са 2.0 и 2.2-литровите, предлагащи добра динамика при сравнително нисък разход на гориво от порядъка на 10-11 л/100км.. Най-малкият 1.8, идва малко слаб за тежкото купе на 407 и разходът му на гориво е не по-малък от на 2.0 двигателя. Разбира се удоволствието от шофирането би било най-пълно с 3-литровият 211кс. агрегат, но там и разходите и данъците са значителни.
Дизеловите Common-rail двигатели заемат сериозен дял от всички продадени 407-ци и също предлагат широк избор: 1.6HDI (109кс.), 2.0HDI (136кс.), 2.2HDI (170кс.) и 2.7HDI(204кс.). Най-малкият 1.6 HDI е слаб за купето на 407, въпреки въртящият си момент от 260Нм. Най-оптималните дизелови агрегати са 2.0HDI и 2.2HDI като разходът на гориво е около 7 - 7,5 л/100 км. Те осигуряват отлична тяга и спокоен ход и се срещат най-често в 407-ците на вторичния пазар. При покупката на дизелово Peugeot 407 обаче трябва да се вземат в предвид няколко важни фактора. Основно правило, е че на Запад дизеловите автомобили се карат много, затова при покупката на дизелов автомобил нов внос винаги трябва да си имате "едно на ум" за реалните километри. Макар френските дизели да се славят като надеждни, особено след натрупването на голям пробег, често възникват проблеми с управляващата електроника. Агрегатите са особено чувствителни и към некачествената нафта, която води до проблеми с горивната помпа. Особено при 2.0HDi, често се наблюдават дефекти в ЕГР-клапана, както и странно поведение в модула за контрол на двигателя (ECU). Проблеми при дизеловите HDI двигатели, могат да се очакват и от филтъра за твърди частици (FAP), поставян на почти всички дизелови 407-ци. Поставяният във връзка с екологията филтър, след достигане на 100-120 000км, обикновено отказва да функционира. Преди покупка на дизелово Peugeot е препоръчително посещението в сервиз, където да се види състоянието на FAP. Тъй като в него се съдържа течност е възможно тя просто да се смени, което обаче е доста солено в предвид цената от 120лв. за литър (трябват ви 4,5 - 5литра). Цената на нов филтър за твърдите частици е от порядъка на 1400 - 1800лв, като напоследък те се подлагат и на рециклиране, което също не е евтино. Най-честата практика е FAP, просто да бъде премахнат по софтуерен път, без това да се отрази по никакъв начин на поведението на автомобила. Процедурата излиза около 400лв. Преди покупката на дизелово Peugeot 407 ви препоръчваме да прочетете и нашата статия за съвети при покупката на дизелов автомобил.
Какъвто и двигател да изберете, задължително закарайте избрания автомобил на компютърна диагностика, където да се проследи работата на двигателя и електрониката. Проблем е, че след като автомобилът премине гаранционният си срок (сякаш са го изчислили) започват чести проблеми с различни датчици (често на ABS) и електрониката като цяло.
При 407 най-предпочитани са 6-степенните ръчни и автоматични скоростни кутии, като при автоматичната не са изключени проблеми в електрониката. Демпферният маховик също е проблем, защото, ако се повреди съединителя директно трябва да се смени с маховика, при цена над 2000лв.
Окачването е многолостово и при него най-често се износват предни долни шарнири. Като цяло предното окачване е едно от най-проблемните места в конструкцията на Peugeot 407, която идва малко слаба за "хубавите" български пътища. При пробното шофиране, можете да установите дори и по слух проблем в окачването, но за по-сигурно преди покупка закарайте автомобилът в специализиран сервиз.
Когато търсите вашето Peugeot 407, не се насочвайте към най-евтините предложения на пазара, а по-скоро към автомобили в средният ценови диапазон. Препоръчително е да търсите автомобили след 2005г. с доказана сервизна история и от собственик. Бъдете с една идея по-подозрителни към автомобилите нов внос. Peugeot 407 е един типично френски автомобил с всички произлизащи от това предимства и недостатъци. Имайте в предвид, че това е сравнително нов модел и цените на резервните части все още са високи, затова подхождайте внимателно преди покупката на мечтания 407.
+
богато оборудване
високо ниво на безопасност
добър комфорт
динамични и икономични дизелови двигатели
надеждни бензинови двигатели
-
безчувствено управление
голям радиус на завой
проблемна електроника
лоша видимост
малък багажник
Теодор Трифонов, Autoreview.bg
фото: Мирослав Трифонов
Екипът на Autoreview.bg ви препоръчва преди покупка на употребяван автомобил, да прочетете нашия раздел за съвети и техническа информация!